Tuesday 29 November 2016

Tesco Bread Maker BM10

Model: Tesco BM10
Aku baca review dan macam ok je review jenama Tesco ni, so aku beli je lah.
Niat di hati - kalau lepas ni BM tu berabuk pun, aku tak rasa ralat sangat sebab bukan beratuss-ratusan harganya.. hehehe..

Harga: RM199
Beli melalui Lazada, dan bila di tambah caj penghantaran, total adalah RM207 tak silap.. lupa.. tapi tak beza mana pun.. sampai ke rumah dalam masa 3 hari. Alhamdulillah, barang semua ok dan tiada cacat cela.

Aku tunggu weekend baru la cuba BM ni.

Resepi pertama - Cheese twisted bread. Cari dalam internet je. Setting kepada DOH dan lepas habis BM menguli, aku bakar lah.. just ikut arahan kat resepi tu.

Kesimpulan: Doh tu lembut, tapi bila dah keluarkan dan perap selama 20 minit, sepatutnya doh itu akan mengembang lagi 2x ganda dari saiz asal.. tapi tak menjadi lak part tu... Tapi bila aku masuk dalam oven untuk di bakar - alhamdulillah doh tu naik sekali ganda dan hasilnya - yummyyy!



Resepi kedua - Banana Loaf Bread
Resepi ni dari buku panduan yang disertakan dalam kotak.

Kesimpulan: Loaf tu memang naik cantik bau pun semerbak harum satu rumah tapi oleh kerana tangan aku gatal tukar setting 'crust' kepada 'dark' (dalam resepi asal 'crust' hanya 'light' sahaja) maka aku rasa roti tu keraknya jadi tebal skit dan sedikit kering... TAPI - dah boleh kalahkan roti benggali tu! :-)



Jadi, oleh kerana kedua-dua resepi yang aku cuba menjadi - aku simplkan di sini bread maker tu akan memberikan kejayaan besar sekiranya aku mencuba resepi-resepi lain nanti!

Tapi kena rajin la ya..!

 

1 comments:

kallungadway said...

Mens titanium Weddingbands - Titsanium Rocks
Titsanium Rocks | Our thinkpad x1 titanium Titsanium Rocks is a premium aftershokz titanium guitar and has titanium dioxide sunscreen a micro touch titanium trim where to buy unique vibe titanium piercing jewelry to it. Our guitars are all metal with an extremely unique texture.

Post a Comment