Wednesday, 29 October 2014

Trend baju mengandung ketat

Aku nak minta maaf awal-awal,apa yang ditulis menyinggung perasaan sesetengah orang, tapi hakikatnya, yang salah tetap salah, walau 100,000 ribu orang yang membuatnya.
Benar tetap benar, walau seorang sahaja yang membuatnya.

Kebanyakan aku tengok sekarang, semakin ramai ibu-ibu muda semakin bergaya.. Berbadan dua bukan alasan untuk kelihatan buruk. No.. Tidak sepatutnya begitu."Pregnancy is something to celebrate, with joy".

Cuma sekarang, sebab jubah dah menjadi trend, tak terlepas la preggy moms memakai jubah...  Tapi apa yang menimbul 'ralat' aku adalah kerana pemilihan jubah lycra/spandex ibarat sarung balut nangka. Satu inci kulit pun tidak kelihatan, ditutup rapi, tapi segalanya kelihatan. Perut tertonjol sehingga menampakkan pusat, punggung, dan nasib baik bahagian dada di tutup dengan tudung, syukur terlindung sedikit...

Kenapa 'ralat'? Umum mengetahui, tempoh mengandung adalah tempoh yang penuh dengan limpah pahala yang Allah limpahkan kepada wanita yang sedang mengandung. Alangkah ruginya sekiranya bukan pahala yang diundang, tapi sebaliknya.

Oleh itu, aku menyeru (berapa kerat sangat lah yang singgah sini sampai nak seru) kepada para suami, bapa, sahabat, tukang jahit, adik-adik, bakal ibu, ibu senior - agar sama-sama kita saling mengingati dan sama-sama mencari keberkataan Allah, dan moga kita sama-sama dapat menghindari dari kemurkaanNya...

Amin..


Tutup tapi yang ditutup itu SANGAT nampak





1 comments:

lazu iana said...

thanks ya, isi artikelnya keren.
bisa bantu untuk menyelesaikan tugas saya..
oya Gan klo ada kesempatan silakan mampir ke lapak sy yang jualan kaos kaki wanita lucu berkualitas dan banyak pilihannya..
Trims :)

Post a Comment